RSS Yupo blog

Informacja techniczna dotycząca wyłączenia SSL (SSLv3)

17 października 2014

Informacja techniczna dotycząca wyłączenia SSLv3

W związku z wykryciem i opublikowaniem przez Google podatności protokołu SSLv3 na atak zwany „POODLE” zdecydowaliśmy o wyłączeniu obsługi tego protokołu na serwerach Yupo.pl.

Z analizy statystyk połączeń do usług Yupo.pl wynika, że w ostatnim czasie tylko śladowa część komunikacji szyfrowanej wykorzystywała protokół SSLv3. Wyłączenie SSLv3 daje pewność, że wszystkie połączenia będą korzystały z nowocześniejszego i bezpieczniejszego protokołu TLS. Dzięki temu ryzyko przejęcia kontroli nad kontami Użytkowników Yupo.pl zostało całkowicie wyeliminowane.

Przy okazji powższej analizy z zadowoleniem stwierdziliśmy, że coraz więcej stron www utrzymywanych w Yupo.pl jest zabezpieczonych certyfikatem SSL. Więcej o certyfikatach znajduje się na stronie:

Certyfikaty SSL

Więcej o zagrożeniu POODLE znajduje się w artykule:

Podatność SSLv3

Artykuł o ataku „POODLE” na stonie Niebezpiecznik.pl:

SSLv3 umarł. Zjadł go pudel

 

Czy wyłączenie SSLv3 wymaga działań po stronie Użytkownika?

SSLv3 jest tylko jednym z protokołów do obsługi połączeń szyfrowanych. Po jego wyłączeniu wszystkie połączenia szyfrowane realizowane przez aktualne wersje przeglądarek internetowych i programów pocztowych korzystają z innych protokołów, przy czym nie ma konieczności podejmowania jakichkolwiek działań przez Użytkowników usług Yupo.pl.

Użytkownicy korzystający z bardzo starych wersji przeglądarek, np. Internet Explorer 6, powinni przejść na nowszą wersję programu.

 

Jak się upewnić, że nie korzystam z SSLv3?

Łącząc się z usługami Yupo.pl nie korzystasz z SSLv3.

Jeżeli jednak chcesz sprawdzić czy Twoja przeglądarka jest podatna na atak „POODLE” możesz to zrobić na stronie:

TEST POODLE – przeglądarka

Podatność strony www na atak możesz sprawdzić na stronie:

TEST POODLE – strona www

 

W razie pytań w powyższej sprawie można kontaktować się z Yupo.pl wysyłając mail na adres pomoc@yupo.pl

Pozdrawiamy
Zespół Yupo.pl s.c.

Podziel się

  • Facebook
  • Twitter
  • NK
  • Wykop
  • Gadu-Gadu
  • Blogger
  • MySpace
  • RSS

Zobacz również

Komunikat PayU

Komunikat PayU

Partner Yupo.pl w zakresie płatności online PayU S.A. informuje, że w związku z planowaną przerwą techniczną Systemu Platnosci.pl w nocy w dniu 04. sierpnia 2011 r. (czwartek) od godz. 1:00 do godz. 05:00 System Platnosci.pl będzie niedostępny. W tym czasie nie będą rozliczane transakcje, więc opłacenie zamówionych w Yupo.pl usług nie będzie możliwe. Zamówienia w czasie

Problem w działaniu polskiego rejestru domen

Problem w działaniu polskiego rejestru domen

Komunikat dot. systemu rejestracji domen polskich: od pewnego czasu występują problemy z połączeniem z systemem Registry, zespół techniczny w NASK pracuje nad przywróceniem poprawnego działania systemu. Zalecamy wstrzymanie się z wszelkimi operacjami na domenach polskich do czasu zakończenia prac. Przepraszamy Użytkowników systemu Yupo.pl za wszelkie niedogodności związane z powyższą sytuacją.   Pozdrawiamy Zespół Yupo.pl

Zmiany w cenniku domen – 2013.07.12

Zmiany w cenniku domen – 2013.07.12

Informujemy, że w ramach łączenia działu hostingowego Pro-Hosting.pl z Yupo.pl ceny odnowień domen dla Użytkowników Pro-Hosting.pl zostały obniżone do cen z cennika Yupo.pl. Cena odnowienia domeny .eu została w cenniku Yupo.pl obniżona do 40,- PLN netto. Odnawianie domen i zarządzanie ustawieniami (delegacja, zmiana danych) dla Użytkowników Pro-Hosting.pl są dostępne z poziomu Panelu Usług Yupo.pl. Pozdrawiamy

Spokojnych i Wesołych Świąt

Spokojnych i Wesołych Świąt

Życzymy wszystkim Wesołych Świąt, dużo odpoczynku i łakomych przekąsek.

Strony WWW