Informacja techniczna dotycząca wyłączenia SSLv3
W związku z wykryciem i opublikowaniem przez Google podatności protokołu SSLv3 na atak zwany „POODLE” zdecydowaliśmy o wyłączeniu obsługi tego protokołu na serwerach Yupo.pl.
Z analizy statystyk połączeń do usług Yupo.pl wynika, że w ostatnim czasie tylko śladowa część komunikacji szyfrowanej wykorzystywała protokół SSLv3. Wyłączenie SSLv3 daje pewność, że wszystkie połączenia będą korzystały z nowocześniejszego i bezpieczniejszego protokołu TLS. Dzięki temu ryzyko przejęcia kontroli nad kontami Użytkowników Yupo.pl zostało całkowicie wyeliminowane.
Przy okazji powższej analizy z zadowoleniem stwierdziliśmy, że coraz więcej stron www utrzymywanych w Yupo.pl jest zabezpieczonych certyfikatem SSL. Więcej o certyfikatach znajduje się na stronie:
Więcej o zagrożeniu POODLE znajduje się w artykule:
Artykuł o ataku „POODLE” na stonie Niebezpiecznik.pl:
Czy wyłączenie SSLv3 wymaga działań po stronie Użytkownika?
SSLv3 jest tylko jednym z protokołów do obsługi połączeń szyfrowanych. Po jego wyłączeniu wszystkie połączenia szyfrowane realizowane przez aktualne wersje przeglądarek internetowych i programów pocztowych korzystają z innych protokołów, przy czym nie ma konieczności podejmowania jakichkolwiek działań przez Użytkowników usług Yupo.pl.
Użytkownicy korzystający z bardzo starych wersji przeglądarek, np. Internet Explorer 6, powinni przejść na nowszą wersję programu.
Jak się upewnić, że nie korzystam z SSLv3?
Łącząc się z usługami Yupo.pl nie korzystasz z SSLv3.
Jeżeli jednak chcesz sprawdzić czy Twoja przeglądarka jest podatna na atak „POODLE” możesz to zrobić na stronie:
Podatność strony www na atak możesz sprawdzić na stronie:
W razie pytań w powyższej sprawie można kontaktować się z Yupo.pl wysyłając mail na adres pomoc@yupo.pl
Pozdrawiamy
Zespół Yupo.pl s.c.
PayU S.A. informuje o planowanej przerwie technicznej systemu PayU związanej z konserwacją systemów informatycznych. W nocy 18 października 2016 r. od godz. 02:00 do godz. 06:00 system PayU nie będzie dostępny. W tym czasie nie będzie możliwe logowanie się do serwisu i nie będą rozliczane transakcje. Przy próbie logowania lub dokonania płatności może pojawić się
W ostatnich dniach zewsząd trafiają do nas informacje o kolejnych firmach „zmuszonych” kryzysem epidemiologicznym do przejścia na tak zwany Home office, czyli pełną pracę zdalną. Czy to jednak dobry pomysł aby podejmować takie decyzje w kryzysie bez ówczesnego przygotowania ? Czy będzie to efektywne i wydajne ? Czy pracownicy będą w stanie stworzyć sobie domowe środowisko pracy w tak
Uruchomiliśmy nowe numery telefoniczne do kontaktu z Biurem Obsługi Yupo.pl: Tel.: +48 89 6271270 Fax: +48 89 6271271 Uruchomienie nowych numerów wynika ze stałego dążenia do zapewnienia Użytkownikom korzystającym z usług Yupo.pl jak najwyższej jakości obsługi. Dzięki wprowadzonym zmianom mogliśmy uruchomić nowy, elastyczny i skalowalny system łączności telefonicznej, w którym m.in. została zwielokrotniona ilość linii