RSS Yupo blog

Informacja techniczna dotycząca wyłączenia SSL (SSLv3)

17 października 2014

Informacja techniczna dotycząca wyłączenia SSLv3

W związku z wykryciem i opublikowaniem przez Google podatności protokołu SSLv3 na atak zwany „POODLE” zdecydowaliśmy o wyłączeniu obsługi tego protokołu na serwerach Yupo.pl.

Z analizy statystyk połączeń do usług Yupo.pl wynika, że w ostatnim czasie tylko śladowa część komunikacji szyfrowanej wykorzystywała protokół SSLv3. Wyłączenie SSLv3 daje pewność, że wszystkie połączenia będą korzystały z nowocześniejszego i bezpieczniejszego protokołu TLS. Dzięki temu ryzyko przejęcia kontroli nad kontami Użytkowników Yupo.pl zostało całkowicie wyeliminowane.

Przy okazji powższej analizy z zadowoleniem stwierdziliśmy, że coraz więcej stron www utrzymywanych w Yupo.pl jest zabezpieczonych certyfikatem SSL. Więcej o certyfikatach znajduje się na stronie:

Certyfikaty SSL

Więcej o zagrożeniu POODLE znajduje się w artykule:

Podatność SSLv3

Artykuł o ataku „POODLE” na stonie Niebezpiecznik.pl:

SSLv3 umarł. Zjadł go pudel

 

Czy wyłączenie SSLv3 wymaga działań po stronie Użytkownika?

SSLv3 jest tylko jednym z protokołów do obsługi połączeń szyfrowanych. Po jego wyłączeniu wszystkie połączenia szyfrowane realizowane przez aktualne wersje przeglądarek internetowych i programów pocztowych korzystają z innych protokołów, przy czym nie ma konieczności podejmowania jakichkolwiek działań przez Użytkowników usług Yupo.pl.

Użytkownicy korzystający z bardzo starych wersji przeglądarek, np. Internet Explorer 6, powinni przejść na nowszą wersję programu.

 

Jak się upewnić, że nie korzystam z SSLv3?

Łącząc się z usługami Yupo.pl nie korzystasz z SSLv3.

Jeżeli jednak chcesz sprawdzić czy Twoja przeglądarka jest podatna na atak „POODLE” możesz to zrobić na stronie:

TEST POODLE – przeglądarka

Podatność strony www na atak możesz sprawdzić na stronie:

TEST POODLE – strona www

 

W razie pytań w powyższej sprawie można kontaktować się z Yupo.pl wysyłając mail na adres pomoc@yupo.pl

Pozdrawiamy
Zespół Yupo.pl s.c.

Podziel się

  • Facebook
  • Twitter
  • NK
  • Wykop
  • Gadu-Gadu
  • Blogger
  • MySpace
  • RSS

Zobacz również

Nie daj się zablokować w Neostradzie

Nie daj się zablokować w Neostradzie

Zmiana portu dla poczty wychodzącej (SMTP) na 587 Od dnia 1.12.2009 roku w usłudze Neostrada świadczonej przez Telekomunikację Polską ma zostać zablokowany port 25 służący standardowo do wysyłania poczty e-mail za pomocą protokołu SMTP. Działanie to ma na celu uniemożliwienie wysyłania poczty e-mail przez komputery zarażone wirusami i robakami internetowymi korzystającymi z portu 25. Wraz

Problem w działaniu polskiego rejestru domen

Problem w działaniu polskiego rejestru domen

Komunikat dot. systemu rejestracji domen polskich: od pewnego czasu występują problemy z połączeniem z systemem Registry, zespół techniczny w NASK pracuje nad przywróceniem poprawnego działania systemu. Zalecamy wstrzymanie się z wszelkimi operacjami na domenach polskich do czasu zakończenia prac. Przepraszamy Użytkowników systemu Yupo.pl za wszelkie niedogodności związane z powyższą sytuacją.   Pozdrawiamy Zespół Yupo.pl

Spokojnych i Radosnych Świąt

Spokojnych i Radosnych Świąt

Pełnych Spokoju i Radości Świąt Bożego Narodzenia oraz pomyślnego i pełnego sukcesów Nowego 2014 Roku życzy Zespół Yupo.pl

Pomóż kontynuować rejs żaglowca Fryderyk Chopin

Pomóż kontynuować rejs żaglowca Fryderyk Chopin

Pomóż kontynuować rejs żaglowca Fryderyk Chopin. Yupo.pl wspiera akcję pomocy realizowaną m.in. przez środowisko żeglarskie Warmii i Mazur. Więcej szczegółów po kliknięciu na powyższy baner lub pod linkiem Pomóż kontynuować rejs Zachęcamy do dołączenia do grona wspierających naprawę żaglowca Fryderyk Chopin. Pozdrawiamy Zespół Yupo.pl

Strony WWW