Informacja dotycząca luki w bibliotece OpenSSL, CVE-2014-0160
W związku z wykryciem luki w powszechnie stosowanym w Internecie oprogramowaniu OpenSSL systemy realizujące obsługę połączeń szyfrowanych w Yupo.pl zostały poddane przeglądowi. Administratorzy Yupo.pl wykonali stosowne aktualizacje oraz odpowiednie czynności profilaktyczne. Operacje zostały zakończone. W wyniku przeglądu na serwerach Yupo.pl znaleziono jeden przypadek środowiska wymagającego aktualizacji, lecz nie stwierdzono faktu nadużyć wykorzystujących wykrytą lukę. Do Użytkowników, których bezpieczeństwo mogło zostać zagrożone, wysłaliśmy indywidualne powiadomienia z zaleceniem zmiany haseł. Pozostali Użytkownicy usług Yupo.pl nie będą musieli podejmować żadnych działań.
Użytkownicy posiadający prywatny certyfikat SSL zakupiony w Yupo.pl proszeni są o upewnienie się czy klucz publiczny został wygenerowany za pomocą wolnej od błędów biblioteki OpenSSL i czy administratorzy serwisu dokonali niezbędnych aktualizacji. Zalecenie to dotyczy przypadków hostowania certyfikatu SSL poza Yupo.pl.
Opis wykrytego błędu w oprogramowaniu OpenSSL:
W Bibliotece OpenSSL, która pozwala zabezpieczyć komunikację sieciową odbywającą się między dwoma oddalonymi aplikacjami, odnaleziono błąd programistyczny. Błąd ten może pojawić się w komponencie odpowiedzialnym za obsługę TLS (rozszerzenie SSL), w funkcji rozszerzenia Heartbeat. Heartbeat to zdefiniowany w dokumencie RFC6520 sposób podtrzymywania połączenia bez konieczności renegocjowania jego parametrów. Wysyłając odpowiednio spreparowane dane wspomnianego protokołu, można doprowadzić do wycieku zawartości pamięci, a dokładniej ujawnienia do 64 kilobajtów segmentu pamięci, który może zawierać wrażliwe dane. W konsekwencji błąd mógł umożliwić pozyskanie klucza prywatnego używanego przez serwer do szyfrowania ruchu. W momencie wykrycia błędu została również wydana łatka bezpieczeństwa, która rozwiązuje problem wycieku pamięci.
W sprawie opisanych działań technicznych można kontaktować się z Yupo.pl wysyłając mail na adres pomoc@yupo.pl
Pozdrawiamy
Zespół Yupo.pl s.c.
Informujemy, że w związku z testowaniem platformy zapasowej wystąpi planowana przerwa techniczna w działaniu Systemu PayU w dniu 21.01.2014 r. od godz. 4:00 do godz. 6:00. W tym czasie nie będą rozliczane transakcje, co oznacza, że nie będzie możliwe opłacenie zamówionych w Yupo.pl usług. Zamówienia w czasie niedostępności systemu płatności online będą przyjmowane przez system Yupo.pl
Prace związane z przywróceniem pełnej funkcjonalności rejestru domen polskich zostały zakończone. Obecnie system działa poprawnie i wszystkie operacje na domenach polskich są dostępne. Pozdrawiamy Zespół Yupo.pl
Partner Yupo.pl w zakresie płatności online PayU S.A. informuje, że w związku z planowaną przerwą techniczną Systemu PayU w nocy w dniu 24. kwietnia 2012 r. (wtorek) od godz. 2:00 do godz. 06:00 System PayU będzie niedostępny. W tym czasie nie będą rozliczane transakcje, więc opłacenie zamówionych w Yupo.pl usług nie będzie możliwe. Zamówienia w