RSS Yupo blog

Informacja dotycząca luki w bibliotece OpenSSL

10 kwietnia 2014

Informacja dotycząca luki w bibliotece OpenSSL, CVE-2014-0160

W związku z wykryciem luki w powszechnie stosowanym w Internecie oprogramowaniu OpenSSL systemy realizujące obsługę połączeń szyfrowanych w Yupo.pl zostały poddane przeglądowi. Administratorzy Yupo.pl wykonali stosowne aktualizacje oraz odpowiednie czynności profilaktyczne. Operacje zostały zakończone. W wyniku przeglądu na serwerach Yupo.pl znaleziono jeden przypadek środowiska wymagającego aktualizacji, lecz nie stwierdzono faktu nadużyć wykorzystujących wykrytą lukę. Do Użytkowników, których bezpieczeństwo mogło zostać zagrożone, wysłaliśmy indywidualne powiadomienia z zaleceniem zmiany haseł. Pozostali Użytkownicy usług Yupo.pl nie będą musieli podejmować żadnych działań.

Użytkownicy posiadający prywatny certyfikat SSL zakupiony w Yupo.pl proszeni są o upewnienie się czy klucz publiczny został wygenerowany za pomocą wolnej od błędów biblioteki OpenSSL i czy administratorzy serwisu dokonali niezbędnych aktualizacji. Zalecenie to dotyczy przypadków hostowania certyfikatu SSL poza Yupo.pl.

Opis wykrytego błędu w oprogramowaniu OpenSSL:

W Bibliotece OpenSSL, która pozwala zabez­pieczyć komunikację sieciową odbywającą się między dwoma oddalonymi aplikacjami, odnaleziono błąd programistyczny. Błąd ten może pojawić się w kom­ponen­cie odpowiedzial­nym za obsługę TLS (rozszerzenie SSL), w funk­cji roz­szerzenia Heart­beat. Heart­beat to zdefiniowany w dokumen­cie RFC6520 spo­sób pod­trzymywania połączenia bez koniecz­no­ści renegocjowania jego parametrów. Wysyłając odpowied­nio spreparowane dane wspo­mnianego protokołu, można doprowadzić do wycieku zawar­to­ści pamięci, a dokład­niej ujaw­nienia do 64 kilobaj­tów seg­mentu pamięci, który może zawierać wrażliwe dane. W konsekwencji błąd mógł umożliwić pozyskanie klucza prywatnego używanego przez serwer do szyfrowania ruchu. W momencie wykrycia błędu została również wydana łatka bezpieczeństwa, która rozwiązuje problem wycieku pamięci.

W sprawie opisanych działań technicznych można kontaktować się z Yupo.pl wysyłając mail na adres pomoc@yupo.pl

Pozdrawiamy
Zespół Yupo.pl s.c.

Podziel się

  • Facebook
  • Twitter
  • NK
  • Wykop
  • Gadu-Gadu
  • Blogger
  • MySpace
  • RSS

Zobacz również

Wesołych Świąt Wielkanocnych

Wesołych Świąt Wielkanocnych

Wszystkim, wszystkim, wszystkim… życzymy odpoczynku i spokoju, radości i szczęścia, po prostu Wesołych Świąt!!!

Komunikat PayU – planowana niedostępność płatności 02.04.2014 09.04.2014 16.04.2014

Komunikat PayU – planowana niedostępność płatności 02.04.2014 09.04.2014 16.04.2014

Informujemy, że w związku z rozbudową Systemu PayU w dniach 02.04.2014r., 09.04.2014r. i 16.04.2014r. w godz. 1:00 do godz. 4:00 mogą występować przejściowe zakłócenia w rozliczaniu transakcji. Przy próbie logowania lub dokonania płatności może pojawić się komunikat o chwilowej niedostępności usługi. Zamówienia w czasie niedostępności systemu płatności online będą przyjmowane przez system Yupo.pl bez zakłóceń, a

Problem w działaniu rejestru domen usunięty

Problem w działaniu rejestru domen usunięty

Prace związane z przywróceniem pełnej funkcjonalności rejestru domen polskich zostały zakończone. Obecnie system działa poprawnie i wszystkie operacje na domenach polskich są dostępne.   Pozdrawiamy Zespół Yupo.pl

Komunikat PayU – planowana niedostępność płatności 08.01.2014

Komunikat PayU – planowana niedostępność płatności 08.01.2014

Informujemy, że w związku z rozbudową systemów informatycznych wystąpi planowana przerwa techniczna w działaniu Systemu PayU w dniu 08.01.2014 r. od godz. 4:00 do godz. 6:00. W tym czasie nie będą rozliczane transakcje, co oznacza, że nie będzie możliwe opłacenie zamówionych w Yupo.pl usług. Zamówienia w czasie niedostępności systemu płatności online będą przyjmowane przez system Yupo.pl

Strony WWW